منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   الصـــور ومقاطع الفيديو (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=4)
-   -   صور اجمل مطعم (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=11111)

روزانا 06-23-2009 06:30 AM

صور اجمل مطعم
 
مطعم راقي جدا في اسطنبول علي جزيرة تقع في نقطة التقاء قارة اسيا باوروبا علي بحر مرمرة واسم المطعم كيزكوليز..ويرجع تاريخ هذه الجزيرة الي مايقارب 2500 سنة
وسوف احكي لكم قصة بناء هذة الجزيرة الصغيره
كان ياماكان في قديم الزمان وسالف العصر والاوان كان فيه ملك من الملوك الذين حكموا اسطنبول. له ابنه وقد راي في منامه ثعبان يلدغ ابنته وتموت.. ففكر في طريقة يحمي فها ابنته..وقرر ان يبني لها جزيرة وسط البحر يسكنها فيها ويبعدها عن وصول الثعبان لها..فبني لها هذه الجزيرة واسكنها فيه..ولما اصبح عمرها 18 عاما اهدي الي الاميرة سله من العنب وقد تسلل بها ثعبان فلما فتحت السلة خرج منها الثعبان فلدغها وماتت..
هذي قصة بناء الجزيرة
بعد ذلك استغلت هذه الجزيرة كمركز للجمارك وايضا مركز للحجر الصحي حتي اصبحت مطعم راقي لهواة الهدوء واللحظات الرومانسية والجلسات المميزة
ويمكن الوصول للمطعم عن طريق القوارب

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


اتمنى ان يكون عجبكم

:::همسات الروح::: 06-23-2009 08:14 AM

اهلا بيكي معانا ف الماجيك
جميل جدا توبيك تسلم ايدك

روزانا 06-23-2009 02:57 PM

شكرا للمرورك

الماجيك 06-23-2009 03:03 PM

المطعم تحفة

تسلم ايديكى

admin 06-23-2009 04:14 PM

بجد صور جمليه


تسلم ايدك

golden man 06-24-2009 11:56 PM

جميييييييييييييييل جدااااااا
تسلمى روزانا

radwan 06-25-2009 02:17 AM

ايه الجمال ده
لو شوية خضرة جنبه بقى يبقى ايه

شكرا روزانا على الصور

Silver 06-30-2009 10:48 AM

المطعم خرافة ،،،

منورة الماجيك يا روز

وتسلم ايديكى ع الصور الجميلة دى


الساعة الآن 11:22 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir