منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   منتدي البرامج العامه (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=9)
-   -   لا تقوللى فايرفوكس ولا الاكسبلورر ... تعالى هنا وهتخرج مسطب المتصفح ده (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=1224)

Silver 03-14-2008 06:47 PM

لا تقوللى فايرفوكس ولا الاكسبلورر ... تعالى هنا وهتخرج مسطب المتصفح ده
 
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

أخوانى وأخواتى أعضاء منتدى الماجيك /

النهارد أنا جايب متصفح جامد جداً بمعنى الكلمة

المتصفح الشهير " SlimBrowser "

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

يا جماعة أنا مكنتش متخيل أن فى متصفح بالقوة دى

يعنى أنا مش عارف أقول عنه أيه ولا أيه !!!

تابعوا الموضوع جيدا وشوفوا العجب مع المتصفح ده ...

وإن شاء الله تكون خارجين من الموضوع وانتوا مسطبين المتصفح عندكم

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
أولاً : نتكلم شوية عن المتصفح:-


1) نبذة عن المتصفح :

يتميز هذا البرنامج بكونه يحتوي على خاصية tab-browsing التى تتيح لك فتح اكثر من موقع في نافذة واحدة فقط مع امكانية التصفح المتعدد للمواقع، كما يحتوي على مانع للنوافذ المنبثقة، مع احتوائه على قاتل للنوافذ المنبثقة من الاساس مع ميزة عدم اغلاق النوافذ المرغوبة عن طريق الخطأ. كما انه مزود بمحرك بحث يوفر لك البحث في محركات البحث الاشهر عن طريق المتصفح و لا داعي للذهاب الى مواقع هذه المحركات للقيام بالبحث الذى ترغب فيه. كما انه يحتوي على امكانية تغير الشكل العام للمتصفح و تغيير واجهة المستخدم، مع التحكم الكامل في اعدادات التصفح و خياراته بشكل واسع. كما انه متوافق مع جميع التول بارز Tool Bars و يمكن تركيبها معه بسهولة .

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

2) مميزات المتصفح :

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


1- متصفّح مواقع متعدّد يعتمد على واجهة إطار الصفحة
2- إندماج مع البرامج التالية : AI RoboForm FormFiller و Password Manager
3- مانع دعايات داخلي يعتمد على تعريف ذكي و ترشيح هوية مسبقة بالمرشح الداخلي للبرنامج
4- إمكانية إسترداد النوافذ التي أُغلقت بالخطأ بالكامل
5- القدرة على فتح أو إغلاق صور قلاش المتحركّة
6- مدقّق إملائي داخلي لكتابة الإستمارات أو النصوص أو المواقع ...إلخ..
7- مرشح لعناوين المواقع عــــامة : لحجب الشعارات الدعائية ، صور فلاش المتحركة , الإطارات الإنترنتية أَو أيّ مكوّنات ضمن أيّ صفحة تحددها مسبقا.
8- محرك نقل الأخبار آر إس إس الداخلي . حيث يُمكنك قراءة أخبار آر إس إس مباشرة داخل SlimBrowser بدون برامج إضافية للقراءة .
9- مرشح ActiveX : لمنع الحوارات المنبثقة التي تَدْفعُك لتثبيت برمجيات الـ ActiveX الخطرة .
10- الوصول السهل إلى محركات البحث الرئيسية بخانة البحث السريع
11- إندماج غير ملتحم مع أغلب أشرطة أدوات إنترنت إكسبلورر
12- ScriptPad: Vbscript داخلي / Jscript / HTML / و محرّر نَصوص
13- المواقع المخفية : إخفاء أو إظهار موقع ما حسب طلب المستخدم
14- توفر غلافات متنوعة لمظهر البرنامج
15- تكبير أو تصغير لأيّ صفحة إنترنت
16- تسجيل دخول تلقائب : حيث يمكنك الدخول تلقائيا لأي موقع بضغطة واحدة على الفأرة
17- التكامل المستمّر بمحرّك الترجمةِ على الإنترنت و القواميس اللغوية
18- القدرة على منع و كبح رسائل الحوار الخطأ لللبرامج النصية
19- مجموعات المواقع : إفتح أو إحفظ مجموعة من المواقع دفعة واحد على شكل مجموعات
20- السيطرة المرنة على إجراءات بدء التشغيل
21- بدائل الروابط : أكتب عنوان صغيرا لأي موقع بدلا من كتابة عنوان طويل

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

ثانياً : الجوائز اللى حاصل عليها المتصفح :-

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

ده أرشيف جوايز ... مش عارف كل دى جوايز

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

ثالثاً : شوية معلومات عن المتصفح :-

الترخيص : مجانى

حجم البرنامج : (1.84MB)

نظم التشغيل : Windows 95/98/Me/NT/2000/XP/2003 Server/Vista

شوفوا الصورة دى كده من موقع " download "

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

البرنامج معملوه فحص ضد الــ Spyware

واخدين بالكم لعدد مرات التحميل ..........

ده طبعاً خلاف تقييم الموقع للبرنامج

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

-> قبل التحميل عايزكوا تشوفوا الكلام ده ؟!

شوفوا wikipedia قالت عنه إيه !

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

وطبعاً أسئلوا من استخدم هذا المتصفح

وشوفوا هيقلكم إيه ؟!


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


بقية الموضوع فى الرد القادم



تقبلوا خالص تحياتى



وآسف على الإطالة

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

Silver 03-14-2008 06:53 PM

بقية الموضوع
 
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

نستكمل موضوعنا ... على بركة الله

ويارب مكونش تقيل عليكم

تقبلوا فائق إحترامى

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

دلوقتى جه ميعاد تحميل المتصفح :

طبعاً حجم البرنامج صغير 1.84MB

يعنى مفيش مشكلة فى التحميل

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

وطبعاُ علشان نظبط موضوعنا

عملت شرح تنصيب المتصفح

تابعوا الشرح فى الصور ...

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

طبعاً لم بتسطبه هيظهر ليك رسالة


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

" عايز تخليه المتصفح الأصلى ولا لأ ؟؟ "

ودى كمان صورة وأنا شغال بيه على منتدانا الغالى

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]




وعلى فكرة المتصفح خفيف جداً وسريع

وأنصحكم بإستخدامه لن تخسروا شىء

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

والله يا جماعة الموضوع تعبنى جداً

فلن تخسروا شىء لو رديتوا عليا وقيمتم الموضوع

ولو فيه أى إستفسار أنا جاهز

ولكم جزيل الشكر

أخوكم : التهــــــــامى
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

Elmjeck 03-14-2008 07:52 PM

ايه الشفل الجامد اااااوووووووووووى ده ...وشكرا على البرنامج

:36_7_12::36_7_12::36_7_12:



الساعة الآن 09:18 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir