منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   منتدى الترحيب والاهداءات (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=14370)

admin 11-13-2009 06:26 AM

فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ
 


حدث فى الفتره الاخيره بعض الخلاف فى الاراء بين بعض الاعضاء
>-)>-)>-)>-)

وفكرنا نعمل موضع نتصالح فيه كلنا
:-bd:-bd:-bd

نصالح اعضاء [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]الى ملهمش زنب فى الى حصل

:">:">:">:">
فكل واحد يدخل ويقدم اعتذر
=D>=D>=D>=D>

وتذكر احنا هنا اسره واحده وكل الى يهمنا مصلحه بعضا
:x:x:x:x:x

ومامحبه الا بعد عداوه
:-*:-*:-*

وتذكروا قول الرسول


خيركم من يبدء بالسلام


وقوله تعالى

فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ



ودى ورده هديه للاعضاء للتصالح


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

admin 11-13-2009 06:27 AM

التسامح كلمه جميله تحمل معنى جميل

بجد اسف لكل واحد على الى حصل


واحنا هنا بنكمل بعض وينفعش نزعل بعض



eltohamy 11-13-2009 06:41 AM

التسامح ليس سهلا لكن من يصل إليه يسعد.
التسامح هو طلب السماح من نفسك والأخرين.
التسامح ليس فقط من أجل الآخرين
ولكن من أجل أنفسنا وللتخلص من الأخطاء التي قمنا بها والإحساس بالخزي والذنب الذي لازلنا نحتفظ به داخلنا..التسامح هو معناه العميق هو أن نسامح أنفس

صاحب القلب الميت 11-13-2009 07:15 AM

خيركم من يبدء بالسلام
السلام عليكم لكل المنتدى وخصوصا الاخ سيلفر

golden man 11-13-2009 07:26 AM

ان شاء الله محدش يكو زعن من ح وفعلا ما محبه الا بعد عدواه
ولو حد زعلان ان شاء الله نتصالح لاننا اسره واحده ولا حد عند راي تانى
وان شاء الله يكون اخر زعل بينا
يالا كلنا نسامح بعضنا فى اى حاجه وناخد العذر لبعضنا
قال الرسول فى حديث فيما معناه التس لاخيك سبعين عذرا فان لم تجد له عذرا فالتمس له عذرا
والاعمال ترفع الى الله يوم الاثنين والخميس فاذا وجد مسلمين ( اى شخصين مسلمين على وجه الارض ) متشاحنين اى متخاصمين فان اعمالهم تؤجل ولا تعرض حتى يتصالحا وخيركم من بدا بالسلام

لمحه حب 11-13-2009 07:30 AM

لو فكرنا مش حناخد من الدنيا دي حاجه واحنا هنا علشان نشارك بعض بموضيعنا يعني بنتقابل ديمن في المنتدي بيت بيجمعنا كلنا والاخوان ممكن تحصل معاهم شويه مشاكل بس بيبقو اخوان ومش مستنين مين الي يبدا الاول خلينا نبدا من جديد وننسي كل شي فات ونفكر في شي واحد الي جمعنا كلنا المنتدي بيتنا فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ

ودي مني لاخواني

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

EzAt99 11-13-2009 08:15 AM

يا جماعة والله أنا أكتر حاجة حبتها ف الماجيك"أفضل منتدى على الإطلاق" هي الروح اللي موجودة بين أعضاءه
لما دخلت حسيت ان الناس كلها إخواتي وكانوا بيعاملوني زي أخوهم
ويارب تفضل الروح دي موجودة بين الأعضاء لحد نهاية العمر.....أطال الله أعماركم جميعا
فأستحلفكم بالله أن تعيدوات المياه لمجراها...وأن نتسامح كلنا ونعود أسرة واحدة كما كنا

karmen 11-13-2009 08:23 AM

أنا عن نفسي مسامحه أي حد غلط في حقي
وبعتذر لأي حد غلطت في حقه
أنا كنت ناويه مدخلش المنتدى هنا تاني
بس عشان تعرفوا معزتكم وغلاوتكم عندى
بصراحه مقدرتش مدخلش
عشان بجد بحبكم
وبحب روح الأخوه اللي بيننا
الحمد لله حصل خير

لمحه حب 11-13-2009 08:35 AM

طيب الحمد لله ويارب ديمن نكون مع بعض وانا جبتلكم ام سحلول من الملعب بلعافيه علشان تزغرطلكم وارجعها تاني علشان المتش بكره الي ان شاء الله مصر حتكسب
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

Silver 11-13-2009 08:41 AM

مشاركة محجوزة


الساعة الآن 12:26 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir