![]() |
موضوع مهم للجميع المبتدأ والمحترف وحتى أصحاب المنتديات - خللى الدونلود مانجر يحمل كل حاجة
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] أعضاء منتدانا الغالى : طبعاً فى وقتنا هذا كَثُر التحميل من الانترنت وزاد إعتمادنا على برنامج الدونلود مانجر ولكن قمة الصدمة عند إستخدامنا الدونلود مانجر أن الدونلود مانجر لا يقوم بالتحميل مثل هذه الصور [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] لو لاحظنا فى الصور أنها إمتدادت عادية 3gp و txt لكن الدونلود مانجر لا يقوم بتحميلها ... وتظهر شاشة التحميل الخاصة بالويندوز طيب ؛ إزاى نخللى الدونلود مانجر يحمل كل حاجة ؟! تابعوا معى الشرح الآتى .... [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] تابعوا مع الصور ... وإن شاء الله تكون الإفادة [1] قم بفتح الدونلود مانجر [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [2] قم بفتح خيارات [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [3] قم بالدخول على أنواع الملفات [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [4] وفى هذا الجزء هو مربط الفرس [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] فى هذا الجزء هو اللى هنقوم فيه بكل حاجة والشغل كله هيكون على الجزء ده لأن فى هذا الجزء هنقوم بإدخال إمتدادت جديدة تلك الإمتدادت التى سوف يحملها الدونلود مانجر والتى سنضيفها حسب إحتياجاتنا [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] طيب ... أنا قولت للمبتدأين والمحترفين وأصحاب المنتديات نشوف المبتدأين الأول :- وأنا منهم طبعاً كل ما عليك هو إضافة الإمتداد اللى انت عايزه فى هذا الجزء [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] مثلاً : بتحمل برامج موبيل ... هتضيف الإمتداد SIS بتحمل ألعاب للموبيل ... هتضيف الإمتداد jar بتحمل مقاطع بلوتوث ... هتضيف الإمتداد 3gp طيب الموضوع الأهم : أنك عايز تحمل من اليوتيوب يبقى كل اللى عليك أنك تضيف الإمتداد FLV [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] طبعاً أساتذتنا المحترفين " بارك الله فيكم " :- مثلاً : إمتداد زى ASC ... لملفات الـ ASCII مثلاً إمتداد زى ASP ... لملفات الـ Active Server Page مثلاً إمتداد زى PDF ... لملفات الـكتب الشهيرة وكذلك إمتداد CHM ... لملفات الـكتب الشهيرة طبعاً الإمتدادت كثيرة ويصعب حصرها يبقى كل واحد حسب إحتياجاته [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] وكمان قولنا أصحاب المنتديات :- أولاً : أنت مثلاً بتنزل واجهة لموقعك يبقى عليك بإضافة الإمتداد PSD ثانياً : أنت بتأخذ نسخة " backup " لمنتداك يبقى كل اللى عليك أنك تضيف الإمتداد SQL وهكذا حسب ما يقابلك من إمتدادت [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] يبقى ملخص الدرس كله أنك لو قابلك ملف معين مش بيتحمل فى الدونلود مانجر وبيتحمل فى شاشة تحميل الويندوز المملة يبقى كل اللى عليك أنك تضيف الإمتداد فى ذلك الجزء [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] وطبعاً يا جماعة كل واحد حسب إحتياجاته وكده يبقى كله تمام ومفيش أدنى مشكلة وحمل وعيش براحتك وعلى مزاجك [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] لو فيه أى إستفسار أنا جاهز ويارب أكون قد إستطعت توصيل المعلومة لاتنسونى من صالح دعائكم أخوكم : eltohamy [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] |
اشطه شكرا يا باشا على الافكار الجميله اوى |
| الساعة الآن 11:56 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir