منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   الماكولات والمشروبات (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   مسقعـــــه شعبيه *_*ايلول*_* (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=20265)

lost love 03-30-2010 10:55 PM

مسقعـــــه شعبيه *_*ايلول*_*
 
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]مسقعـــــه شعبيه [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]



[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]




[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]



1- باذنجان وفلفل وبطاطس مقليين..

2- صلصه طماطم..

3- ثوم مدقوق...

4- بصله مبشوره..

5- كوب مرق او ماء..

6- التوابل( ملح فلفل كمون كزبره قرفه فلفل احمر حلو بهارات)

7- زيت او سمن.


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


حمرى البصل فى الزيت اللى ان يصفر لونه ضعى الثوم المدقوق

قلبى جيدا ضيفى الفلفل الاحمر الحلو والفل الاسود والكزبره

وقليل من القرفه

ثم ضيفى عصير الطماطم غطى القدر وهدئى النار واتركيها

لتتسبك جيدا الى ان يظهر الزيت على وش الصلصه ثم ضيفى

الباذنجان والفلفل والبطاطس وباقى التوابل البهارات والكمون

وزودى المرق حسب الحاجه...

قدميها مع الارز او مع الخبز




[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
الشيف
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]lost love[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


eltohamy 03-30-2010 11:37 PM

والله كان نفسى فيها

lost love 03-31-2010 12:52 AM

واديها جت اهه
اى خدعه

yousef eldeep 03-31-2010 02:30 AM

اعتقد انها عايزة شوية ملح زيادة ياريم
ههههههههههههههههه
تسلمي ايدك
تقبلي مني جزيل الشكر والاحترام
تقبلي مني مروري


lost love 03-31-2010 05:22 AM

ملح ايه اللى انت جلى تقول عليه

مش محتاجه ملح ولاحاجه دوق كويس

admin 03-31-2010 06:54 AM

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

لمحه حب 03-31-2010 08:12 AM

هههههه
يعطيك العافيه متعبينك معانا

lost love 03-31-2010 08:57 AM

ولايهمك يالمحه تعبكم راحه

نورتى
نورت يااسامه

شط القمر 04-01-2010 04:44 PM

هو ده الاكل الشعبيه مش شكرا على المسقعه الجميل:)):-j

lost love 04-02-2010 10:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شط القمر (المشاركة 138059)
هو ده الاكل الشعبيه مش شكرا على المسقعه الجميل:)):-j

مش شكر!!!!!!
ياحول العالم
وعلى ايه بقى الله يعطيك الف عافيه


الساعة الآن 11:45 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir